Social media, gdzie zaistnieć

Miejsc gdzie można zaistnieć w społeczności portalowej jest sporo, ale najpopularniejsze z nich to:

  • Facebook
  • Instagram

  • Pinterest

  • MySpace

  • LinkedIn

  • Twitter

  • Snapchat

Czy na każdym portalu, powinnam/em zaistnieć?

Jak najbardziej nie.

Skupianie się na wszystkich nie przyniesie nad odpowiedniego rezultatu.

Polecam wybrać, jeden główny, i jakieś pomocnicze.

Dla jakiej branży najlepszy jaki portal/społeczność? więc zaczynamy, najsłynniejszy Facebook.

  1. Facebook

 Facebook, to potężne miejsce na reklamę, nie ma Ciebie tam, to duży błąd. Jest tam społeczność bardzo duża, ponad miliard osób i ciągle przybywa. Facebook cały czas się rozwija, pod kątem reklam, dlatego należy korzystać, mamy rożne formy reklamy, od bezpłatnych na początek aby  w kolejnym czasie płatne reklamy. Jak opłacalna jest reklama, bardzo, Gdyż dużo osób posiada swoje profil, a przychody roczne Zuckerberga miliardowe.

Jak wiadomo, gdyby reklama nie była opłacalna, to przychody nie byłyby tak duże.

Bezpłatna reklama nie ma zbyt dużego zasięgu, ale można działać z powodzeniem, mając odpowiednia branżę,  w momencie gdy chcemy zwiększyć rozpoznawalność marki, mamy opcje na facebooku ” promuj posty”.

Na początek należy założyć konto prywatne a potem założyć Fanpage lub grupę. Oczywiście Fanpage to wizytówka firmy a grupa to społeczność gdzie możemy dyskutować na tematy dotyczące naszego przedsięwzięcia, także można na fanpagu, a tą rożnicą, że nie każdy chce lubić naszą markę, usługę, dodatkowo na fanpage występujemy jako firma, a na grupie jako osoba prywatna, stajemy się rozpoznawalni i zdobywamy dodatkowe zaufanie.

Reklama płatna dotyczy fanpage i tu bardzo polecam, lecz należy dokładnie się zastanowić co chcemy promować, jaka jest nasza grupa docelowa i dokładnie stargetować.

Kolejnym ciekawym rozwiązaniem jest streamingu Wideo, wprowadzony w niedawnym czasie na portalu facebook, na obecnym etapie nie jest konkurencją dla you tuba, działa  inaczej.

  • Jakość jest jeszcze słaba 720p, gdy youtube pozwala na nadawanie transmisji 1440p, a full HD (1080p).

Facebook od września wprowadził nową funkcję w komunikatorze tzw. Instant Video.

Streaming live w Messengerze pozwala na rozmowę wideo na żywo. Więcej informacji na facebooku.

Instant wideo jest dostępna w najnowszej wersji messengera na Androida i iPhone.

2. Instagram

Ideą, portalu jest robienie zdjęć od ręki grafiki i wrzucanie na portal, ale oczekiwania wymusiły na dalszy rozwój, tak więc rozwinęło się o filmiki do 1 minuty, jest to kolejny wspaniały sposób dla reklamodawców.
Portal, jest zintegrowany z facebookiem, więc bez problemu możemy publikować na obu portalach.
Z Instagramu korzystają, głównie młode osoby i duży procent to kobiety. Według danych wiek to 18-24 aż 42 % i 63% to kobiety.
Według danych zajmuje 8 miejsce wśród portali. Średnio dziennie publikowane jest 95 milionów postów oraz ma 500 mln użytkowników czynnych  w skali miesiąca na świecie. W Polsce użytkowników jest ponad 2 mln.,  dlatego tworząc wizytówkę, warto wziąć pod uwagę kto jest głównym odbiorca na portalu.

 3. Pinterest

To kolejny portal , oparty o tablice zdjęciowe, które możemy katalogować według hobby, zainteresowań, etc. Oprócz własnych Zdjęć możemy udostępniać zdjęcia naszych znajomych oraz udostępniać na innych portalach.

I tu także spora część to kobiety, zatem jest to fajne miejsce jeśli produkt/ usługa jest w dużej mierze skierowana do kobiet.

4. MySpace

Powstał dość dawno bo w 2003 roku. Początkowo miał być to portal dla szukających miłości, ale pewne osoby odkryły inny potencjał portalu. My Space rozwinął się w stronę promocji branży filmowej i muzycznej. To nie koniec zmian, nie każdemu się podobały. Między czasie rozwinął się nowy portal, uwcześniej najpopularniejszy czyli Facebook, który przejął grono osób od My Space.

A jak jest obecnie? My Space ma ponad 70 milionów userów. Czy warto tam być? jeśli jesteś artystą, muzykiem jak najbardziej.

5. LinkedIn

Portal skierowany do poważnej grupy odbiorców, zazwyczaj z dość dużą zawartością portfela. Na portalu tworzy się sieć kontaktów zawodowych i  specjalności.  Nie żartujemy, nie tworzymy fałszywych kont. Tam można nawiązać ciekawe relacje z poważnymi biznesmenami. Główna grupa to B2B.

Portal działa od 2003 roku i jest ok 230 milionów unikatowych userów. W miesięcznym czasie ilość odwiedzin waha się na poziomie 110 milionów.

Jeśli jesteś użytkownikiem premium, to nie każdy ma do Ciebie dostęp. Reklama na portalu jest bardzo droga, ale należy brać pod uwagę kto jest odbiorcą.

Polecana forma reklamy na LinkedIn to post sponsorowany i reklamy premium.

Dla postu sponsorowanego minimalny budżet to 10 dolarów, a minimalne CPC to 2 dolary. Według Roberta Sosnowskiego minimalne  CPM obecnie wynosi ponad 7,25 dolarów.

 6. Twitter

Powstał 2006 roku, twórca jest Jack Dorsey, na portalu, tworzymy kampanie z krótkim tekstem do 140 znaków. Koszty w promocji, są stosunkowo niskie.Tweety, to tak jak posty na facebooku, mając grono znajomych szybko się rozprzestrzeniają, jeśli są ciekawe zajawki. Twitter oferuje, różne formy reklam jak:

  • promowany tweet
  • promowany trend
  • promowane konto
  • website cartd przekierowujemy na zewneyrzna witryne)
  • lead generation card ( generowanie ladów na zewnatrz)
  • video
  • aplikacja mobilna twittera

 

Popularność jest duża , miesięcznie jest unikatowych userów ok. 250 milionów. Dziennie publikowane jest ok. 350 milionów wiadomości i 1,5 miliarda zapytań.

7. Snapchat

Osobiście nie korzystałam, ale moje dziecko zna doskonale, tak więc popularność zdobył wśród dzieci, nastolatków.

Jak wiadomo młodzież szybko wyłapuje, co ich interesuje więc warto rozważyć jeśli masz coś dla nich.

Snapchat prężnie się rozwija, chętnie korzystają  z niego marki pokroju Burberry, Taco Bell, Mc donalcd’s. Rzekomo pokonał Twittera, lecz to rynek amerykański a co  z Polskim?

Na czym polega snapchat?

Wysyłamy zdjecia, filmiki, które znikają po 10 sekundach. Pod koniec 2015 roku korzystało z snapchata ok. 110 milionow osob.  Do nagłego  wzrostu  zainteresowanie snapchatem  według ekspertów Bloomberga, przyczyniły się nowe funkcje- tzw. face swap i filtry, które służą ozdobom zdjęć.

Formy reklam na snapchacie:

  • Snap- sponsorowany film do 10 sekund
  • Geofiltry- nakładamy na zdjęcia
  • sponsorowany filtr- umożliwia nałożenie dedykowanej animacji na zdjęcia

Niestety większość form reklamowych na amerykańskim rynku, nie są dostępne na Polskim rynku, dlaczego? Zapewne w krótce się  dowiemy.

Jeśli interesuje Ciebie temat związany ze społecznościami zapraszam na strony:

53total visits,1visits today