Czym jest seo białe i czarne

Magia SEO- czym właściwie jest?

Magiczne SEO, to optymalizacja Twojej strony internetowej pod kątem wyszukiwarek internetowych ( search Engine Optimization).

Twoja strona zostaje dokładnie zbadana, co na niej jest zawarte. Gdy klient wyszukuje danej usługi, produktu, miejsca w wyszukiwarkach google i innych. Dzięki odpowiednio zoptymalizowanej stronie trafia do Ciebie.

Udowodniono, że najlepiej znaleźć się max. Do 3 strony, w wyszukiwarce. Zazwyczaj po obejrzeniu trzech stron, klient zamyka wyszukiwanie.

Gdy ja przeglądałam, strony postanowiłam zwrócić uwagę, czy w moim przypadku reguła się sprawdziła. Stwierdzam, że tak.

Na samym początku, zadbaj o czytelność Twojej strony, co wskażę w dalszej części artykułu.

Pamiętaj, że magiczne SEO jest białe i czarne. Zanim zlecisz, popytaj o firmę  na forach.

Czym jest magiczne SEO czarne?

Dzięki takiej metodzie dużo zyskasz, ale pozornie. To pozycjonowanie strony w wyszukiwarkach w sposób niezgodny z wytycznymi, przez google dla webmasterów. Czarne seo polega na zamieszczeniu dużej ilości link bulding na innych stronach do nas, w bardzo którkim czasie.

Najpopularniejsze SWLe ( systemy wymiany linków), także podlegają pod czarne seo. Jeśli je stosujesz, musisz uważać, aby nie przesadzić.

Popularnymi narzędziami do pozycjonowania, w nie etyczny sposób, są Scrapebox (spamuje blogi) oraz Xrumer ( spamuje fora).

Nagły przyrost, nie jest etyczny, a tym bardziej google tego nie toleruje.

Co nam grozi za czarne seo, od strony goole?

  • Ban to najgorsza  kara. Google rzadko ją stosuje, lecz gdy otrzymasz ban, to twoja domena zniknie z wyszukiwarek. Można cofnąć tę karę, lecz należy oczyścić wszystkie elementy niezgodne z regulaminem, jakie stawia Ci goole. Następny krok to wysłać wniosek o anulowanie bana, co może potrwać bardzo długo.
  • Sandbox to filtr za nadużywanie linków z nachor textem. Anchor tekst, to ukryty link, a zarazem fraza, na którą jest pozycjonowana Twoja strona.Po nałożeniu filtru wyszukiwarka nie bierze pod uwagę Twojego anchor tekstu- słowa kluczowego. Czas kary może trwać nawet 12 miesięcy. Co należy zrobić, zmniejsz ilość za filtrowanej frazy anchor tekstu.
  • Aging Delay to filtr zazwyczaj stosowany przy świerzych stronach. Nie należy szybko się wypozycjonowywać za pomocą dużej ilości linków na raz. Świeże strony, mogą otrzymać tzw. Fresh Site bonus( podwyższenie pozycji w wyszukiwarkach), a następnie pozycja szybko spada mimo wysokiego Page rank, może to trwać do 8 miesięcy i nie na każdej nowej stronie. Ciekawy artykuł na ten temat, można przeczytać Tu.
  • Paragraf 31 to nagły spadek o 30 miejsc. Masz witrynę wielotematyczą, podstrony mają dobre wyniki wyszukiwania pod słowa kluczowe niezwiązanych z głównym tematem Twojej strony. Nie raz także odnosi się to, do stron jednotematycznych. Jeśli zależy Ci na uniknięciu filtra, dbaj, aby linki były powiązane z tematyką Twojej witryny oraz wartościowe.
  • Duplicate content  nie można duplikować treści, a tym bardziej kopiować. Google, jeśli natrafi na stronę z tekstem z duplikowanym, jest usuwana zazwyczaj z indeksu lub trafia na boczny indeks stron. Duplikowana treść jest oceniana jako mniej wartościowa, niewarta zaufania.

Więcej informacji na temat stanu Twojej witryny internetowej znajdziesz na pomoc  Search Console lub Google Analytics. Należy podłączyć pod te narzędzia swoją domenę.

Jak usunąć kary za nie stosowanie się do wytycznych, świetnie opisane jest na blogu kampaniaeseo.

Jak sprawdzić, czy mamy kary. Po zalogowaniu się do Search Console wejdź w zakładkę „ruch związany z wyszukiwaniem” –  ręczne działania.

Jak sprawdzić bany w search console

 

Czym jest  magiczne SEO białe?

Biale SEO to polecany i etyczny sposób, zadbania o pierwsze miejsce  naszej witryny w wyszukiwarkach. Zaoszczędzimy sobie strachu o ban lub filtr, a chyba nie chcemy tego. Głównym naszym zadaniem jest zadbanie o wartościową treść, bez upychania nadmiaru słów kluczowych oraz bez spamowania linkami do nas.

Jeśli już założyłeś konto na wyżej zamieszczonych linkach Search Console i google Analytics oraz podpiąłeś wałsną witrynę, to zagladaj tam. Śledź stan swojej wiryny. Te strony są bezpłatne, istnieją także inne miejsca do analizay własnych witryn, lecz te dwie są podstawą.

 

Tytyuł witryny

Wybierz taki, aby bez problemu można było, wywnioskować co znajduje się na stronie. Najlepiej, jeśli zadbasz o unikatowy tytuł Twojej strony. To główny tekst, który wyświetla się po wyszukaniu danej frazy, zdania.

Tytuł dalszych stron – opis: To opis w skrócie tematyk,i jaki będzie na stronie poruszany. Pamiętaj, nie używaj jednostkowych słów kluczowych, w obecnej chwili to nie jest zalecane przez google. Możesz użyć słowa kluczowego, lecz skomponuj w ładny tekst. Pod tytuł znajdziesz pod tytułem strony. Słowa kluczowe są pogrubione.

Metatag zawierający opis strony, wskazuje wyszukiwarce ważnych informacji, dotyczących zapytania a wyszukujący otrzymuje skrócony opis tematyki. Na tej podstawie może dokładniej ocenić czy znalazł to, czego szukał i czy ma zajrzeć głębiej w danym temacie. Dlatego, bardzo ważne jest, co tam się znajduje pod tytułem. Jeśli tekst nie odzwierciedla description, stracisz na tym. W google analytics znajdziesz analizę o współczynniku odrzuceń oraz czas spędzony przez odwiedzającego Cię na stronie. Jeśli będzie wysoki, spadniesz w wyszukiwarkach. Google oceni, że źle Cię ocenił, a witryna jest niewartościowa. Nie łudź się, że wpisanie wszystkich słów kluczowych niezwiązanych z działalnością witryny przyniesie Ci korzyści. Stracisz. I ponownie przestrzegam, aby nie kopiować tekstów.

Nie używaj długich opisów,max  do 160 znaków, to ładnie się pokazuje, nie urywa zdania.

Zapytasz jak to ustalić, najlepiej podpiąć wtyczkę do wordpressa Yoast Seo. Na ten temat, będzie kolejny wpis.

Jaka prawidlowo konstruować linki do wirtyny internetowej

Kolejnym ważnym elementem są linki, prowadzące do naszej witryny. Nie jest zalecany link z np.: numerem, taki link nic nie wnosi dla wyszukiwarek i wyszukującego.

Gdybyś wszystkie linki tak skonstruował, nie wiedziałbyś czego dotyczy. Dlatego istotne jest, aby w URL znalazł się opis treści.

Unikja długich adresów URL, ogólnych nazw, takich jak „strona2”, używanie samych słów kluczowych w jednym URL, np.:wordpress-stona-nawordpressie-wordpress-kurs.

Tworzenie długich struktur katalogowych, które dodatkowo nie mają ze sobą nic wspólnego, np.: ” … / dom/domI/dom3/dom4/dom5/strona.html

W kolejnym artykule opiszę wytyczne, jak prawidłowo tworzyć treści pod SEO oraz wtyczka Yoast seo, będzie to dalsza cześć tego tematu.

Jeśli artykuł spodobał się Ci,  udostepnij. Masz pytanie lub uważasz, że artyuł jest fajny napisz komentarz.

Dziekuję. 🙂
Zapraszam do zamknietej grupy na fb, tam zawsze uzyskasz pomoc. Przedsiebiorcza Pani

 

833total visits,8visits today