Jak sprawdzić swoją grupę docelową na fb

Jak zwiększyć sprzedaż o 30%, dzięki narzędziu Insights na facebook.

Facebook Insights, narzędzie pomocne w dotarciu do grupy docelowej. Pozwala określić co lubi, kim jest Twój fan na facebooku.

Narzędzie Insigts możemy wykorzystać , w momencie gdy mamy już założony Fanapge na facebook.

Najlepszymi odbiorcami twoich usług, produktów jest fan twojego facebooka. Narzędzie,  możesz wykorzystać do analizy ruchu na własnej stronie internetowej www.

Jednak, aby fan był Twoim odbiorcą, musisz zadbać o rzetelne pozyskiwanie fanów na fanpage. Nie kupuj laików, nie proś o laiki. Tracisz podwójnie.

Facebook, ceni aktywnych fanów, zainteresowanych Twoim fanpage. Zadbaj o to, zwiększy się zasięg, a to jest Twój cel. Oczywiście facebook także zmiejsza zasięgi, gdy masz dużo fanów ale nieaktywnych.

Jeśli chcesz wykorzystać, narzędzie  Insights, do własnej strony internetowej, należy zainstalować pixel kod, na stronie. Na ten temat pisałam Tu. Jakie korzyści daje pixel kod w biznesie. Jak zainstalujesz ten kod, wtedy masz dostęp do informacji o użytkownikach na stronie.

Korzyści z narzędzia  Insights.

Ma bardzo szeroki wachlarz zastosowania. Możesz bardzo dużo dowiedzieć się o swoich użytkownikach. Jeśli odpowiednio przeanaliozujesz kto jest fanem Twoich stron, będziesz mogł dokładniej sprecyzować reklamę do swoich odbiorców. Co za tym idzie zwiększyć prawdopodobieństwo odbioru Twoich usług, produktów.

Reklama na facebooku, odpowiednio dopasowanan stanie się bardzo opłacalna. Bo Odbiorcami będzie odpowoednia grupa docelowa. Koszt reklamy zmniejszy się, a zysk wzrośnie.

Co dodatkowo zyskasz w narzędziu? Szczegóły takie jak:

  • Status związku
  • status pracy
  • status wykształcenia
  • status rodzinny
  • wydarzenia z życia

I wiele innych, są to bardzo szczegółowe informacje. Oczywiście, nie u każdego użytkownika, będą wykazane wszystkie szczegóły, zależy kto na co pozwoli. Jednak te narzędzie zwiększy procent potencjalnych zysków.

Weźmy przykład reklama w prasie?

Czy tu masz sprecyzowanego dobiorcę? Nie, reklama jest skierowana do każdego, a nie jest tania. W lokalnych gazetkach reklama o wielkosci 10 cm na 7 cm to średnio od 200 zł.  Reklama jest ukryta w gąszczu innych reklam i do każdego. Kto zobaczy małą reklamę, mało osób. A ile procent z tych osób, jest Twoim potencjalnym odbiorcą? Także nikły. Zamieszcenie reklamy  wprasie lokalnej formatu A4, to koszt bardzo wysoki już od 2000 zł netto

Teraz zastanów się, ile odbiorców skorzysta z Twojej reklamy? 1, 2 osoby?

Najczęściej nikt. Reklama w prasie daje rozpoznawalność, zwrot słaby. Jakiś czas temu, korzystałam z form platnych  wlokalnych prasach, z ostatniej reklamy przyszło do mnie może 5 osób. Zwrociło mi sie 20% kosztów, poniesionych na reklmę. Z tym, że ta gazetka była roznoszona do skrzynek.

Reklama sprecyzowana na facebooku, za tą samą kwotę daje większe prawdopodobieństwo zwrotu. Kierujemy reklame do potenmcjanych nabywców, są to osoby już zainteresowane naszą stroną , produktem. Były na naszej stronie, fanpagu. Zadbaj więc o swoich potencjalnych odbiorców fanpage.

Kolejnym atutem takiej reklamy, jest możliwość zbierania danych kontaktowych, co zwiększa dodatkowo szanse sprzedaży. Osoba, ktora zapisze się na nasz newsletter, chętniej od nas coś zakupi.

Dzięki, fanpage lub grupie mamy stały kontakt z naszymi odbiorcami. Warunek, musimy dbać o fanpage i grupy. Odpowiadać na pytania, wiadomości.

Takie kontakty budują do nas zaufanie

W reklamie prasowej nie mamy nic, po za rozpoznawalnością marki, jest to zimny kontakt.

Dlatego, jeśli chcesz zwiększyć prawdopodobieństwo sprzedaży zadbaj o korzystanie z narzędzia  Insights.

Jak zwiększyć sprzedaż o 30%, dzięki narzędziu Insights na facebook.

Jak zauważyłeś, możesz bardzo dużo dowiedzieć się o potencjanych nabywcach twojej oferty i sprecyzować bardziej   dopasowną ofertę.

Po zainstalowaniu pixel kod, masz dostęp do narzędzi w kolumnie powyżej.

Wejdź w menager reklam i otwórz narzędzia.

Gdzioe zajdę statyski grup odbiorców na fb

Pamiętaj, w celu otrzymania wartościowych wyników, nie kupuj lików na fanpage. Nie wrzucaj na swój fanpage, filmow, zdjeć bezcelowych, które nie mają nic wspólnego z twoją branżą. Musisz zadbać o odpowiednich fanów. Nie zapraszaj znajomych, to nie są aktywni fani i potencjalni klienci.

Jeśli dopiero zaczynasz z fanpagem oraz zbieraniem danych, wybierz grupę odbiorców wszyscy, opcja ta pozwala na dobranieosób wedlug zainteresowania, demografi. Na początek skup się na lokalizacji, wieku czy zainteresowania.  Skorzystanie z sekcji zainteresowania, może wpłynąć na koszt realny kampanii.

Jeśli wpis wydał się Tobie wartościowy lub ktoś z Twoich znajomych ma podobny problem jak pozyskać więcej klientów, proszę udostepnij. Masz pytania lub coś ciekawego do dodania, zostaw proszę komentarz.

Dołącz do zamkniętej grupy na  Przedsiębiorcza Pani, pytaj jak masz problem lub masz coś ciekaweego do dodania.

 

 

1756total visits,1visits today

  • Nie sprzedaję nic przez internet, ani nie prowadzę swojego biznesu, ale ten wpis jest naprawdę przydatny. Wcześniej nie znałam tego narzędzia 🙂

  • Ann

    Nie znałam tego narzędzia. Dopiero zaczynam działać w internecie, więc ten post okazał się dla mnie bardzo przydatny.

  • Oczywiście same konkrety 🙂 Dzięki :*

  • Ile cennych rad, na pewno się przydadzą. Świetnie przygotowany artykuł.

    • Bardzo dziekuję. To cenna dla mnie motywacja do dalszego pisania, tego tematu.

  • Dzięki za kilka „małych” podpowiedzi. 😉