Jak właczyć menager na facebook

Korzyści z menagera firmowego na facebooku.

Co daje menager firmy na facebooku, pozwala dokładniej zarządzać swoim fanpgem.

Prowadzisz firme lub zamierzasz to zapewne  posiadasz swój fanpage . Nie mylić z grupą na facebooku.

Fanpage służy do promocji Twojej firmy na portalu facebook. To tu, kontaktujesz się z swoimi fanami.

Wstawiasz posty, które informują co oferujesz, zadajesz pytania oraz prowadzisz konwersacje z Fanami.

Fanpage, może prowadzić każda branża, lecz nie każda będzie miała takie same zasięgi czy zaangażowania ze strony zainteresowanych twoją branża.

Czy każdy powinien mieć fanpage?

Tak i nie, wszystko zależy czego oczekujesz.

Jeśli jesteś małą firmą lokalną, działająca bezpośrednio, Twój zasięg będzie ograniczony oraz zaangażowanie fanów będzie niskie. Co nie znaczy, że fanpage nie działa. Jak najbardziej wszystko działa, Twój klient zagląda zazwyczaj na niego w celu zasiegnięcia podstawowych informacji np. gdzie się znajdujecie, godziny otrwarcia czy co dokałdnie firma oferuje. Tak więc, jak prowadzisz swój profil na facebooku, nie przejmuj się tym, że niema tak jak u Twojego znajomego, dużo komentarzy.

Najważniejsze, to prowadzenie Fanpage regulanie post powinien pojawiać się codziennie minimum jeden. Czym więcej tym lepiej.

Należy także pamiętać, post powinien być angażujacy i dotyczący oferty, a nie jakieś same żarty, przypowieści. Tego typu posty może zaangazują, ale klient nie będzie Ciebie kojarzył z ofertą firmy. Miło spędzi czas, a chyba nie o to chodzi. Jak dasz raz na jakisz czas coś śmiesznego będzie wporzątku.

Kolejnym częstym dylematem jest czy piasać chłodnym jezykiem.

Pomyśl, na jaki Ty fanpge zaglądsz chętniej? Zapewne gdzie czjujesz, że odbiorca z Tobą współgra, odpisuje na Twoje pytania, podpowiada.

Czy unikać pisania o sobie?

Tak, tu raczej bądź delikatny możesz wpomnieć, ale bez szczegołów. Jeśli chcesz rozmawiać bardziej prywatnie to w grupie swojej firmy. Tam bardziej możemy się otworzyć.

Czy ma być moje zdjęcie profilowe czy może jakiś obrazek?

Jeśli jesteś jednoosobową firmą, klient chętniej z Tobą się zidentyfikuje, tak polecam.

Ja obecnie mam obrazek, lecz docelowo będzie moje zdjęcie. Ponieważ prowadze moją grupe na fb, tam mój fan mnie zna i widzi z kim rozmawia. Dołącz do mojej zamknięj grupy na fb. Tam możesz zadawać pytania i wspierać innych.

Fanpage, oprócz reklamy dzięki publikacji wartościowych informacji, zwiększamy szansę na zjednanie sobie nowych  świadomych odbiorców naszych poduktów czy uslug. Dlatego tak ważne jest prowadzenie w odpowiedni sposób naszego profilu firmowego na facebooku oraz innych portalach.

Jeśli Twoj fan polaikuje lub udostępni, spowoduje to większe zaufanie Twojej marce.

Dzięki profilowi na facebooku,  zminiejsza się koszt reklamy a zwieksza rozpoznawalność i zaufanie. Masz możliwość poznania Twoich odbiorców i doprecyzowania swojej oferty.

Chcesz umocnicć swoją marke w świadomosci odbiorców, zadbaj o odpowiednie wpisy oraz konwersuj na bierząco i odpowiadaj na wiadomości jak najszybciej możliwe.

Od czego zacząć prowadzić fanpage:

  • Określ cel – zastanów się, co chcesz przekazać swoim odbiorcom, czego oczekujesz. Treść musi być spójna z ofertą.
  • Treści mają angażować odbiorców, chyba że Twoim celem jest tylko informacja ofertowa, odpowiadaj na komentarze ( prowadź dialog). Zwieksza zaangażowanie.
  • Dbaj o regularne posty, najlepiej minimum  3 na dzień. Tu zależy od celu.
  • Analizuj statystyki, wskazują wiek odbiorców, miejsce, co lubią. Dzięki statystykom bardzo dużo możesz się dowiedzieć.

Jeżli nie wiesz jak założyć swój fanpage, napisz do mnie, pomogę. 🙂

Co daje, menager firmy na facebooku

  • Menager daje nam możliwość oddzielenia profilu prywatnego od firmowego.
  • Więcej niż jedna osoba zarządza profilem na facebooku czy instagramie
  • Fanapge czy konta reklamowe masz w jednym miejscu
  • Powiadomienia o aktywnoiści na fanpagu otrzymujesz na koncie fanpaga, poprzez menager firm. Nie są zmieszane  prywatnymi powiadomieniami, co powoduje, że nie przegapisz ważnych informacji. Twój Fan napewno to doceni.
  • Możesz mieć dostęp do innych kont reklamowych lub udostepnić swoje np. agencjom reklamowym
  • Możesz dodawać administratorów i bez problemu ich usuwać.
  • Aby dodać nowego administartora, nie musi być Twoim znajomym na koncie prywatnym
  • W każdej chwili masz podgląd do swojego konta Business Manager. Nie tracisz cennych informacji, po rozstaniu się z agencją czy administratorem

Minusy menagera firmowego na facebook

  • W celu śledzenia powiadomień, wiadomości czy komentarzy musisz być zalogowany przez menagera firmowego.
  • Łatwo zapomnieć sie przełączyć się na fanpage przez menagera, jeśli dotychczas stosowałaś konto prywatne.

Ja po podłączeniu menagera, na początku gubiałam się lecz potem zaczęłam widzieć plusy.

  • Miałam wszystko w jednym miejscu
  • Powiadomienia dotyczyły tylko fanpage
  • Bez problemu mogę mieć otworzone dwa konta i je obserwować.

Jak podłączyć menager firmy?

Jeśli już prowadzisz fanpage z profilu prywatnego w menagerze do reklam znajdziesz przejście. Zdjęcie poniżej przedstawia gdzie kliknąć. Ustawienia firmowe. Jeśli dotychczas zarządzałaś danym fanpagem, to dalej będziesz nim zarządzać.

menager firmowy na facebook

Jak właczyć menager na facebook

Jeśli dopiero zaczynami przygodę z fanpagerm możemy wszystko wykonać tu: https://business.facebook.com/

jak od razu zarejestować się w menager na facebook

Po zarejestrowaniu, masz dostep do panelu, gdzie możesz korzystać z różnych funkcji przydatnych do zarządzania Fanapgem.

  • Kto jest Twoim klientem, jakie ma potrzeby.
  • Możesz tworzyć reklamy na facebooku.
  • dodawać administartorów i mieć kontrolę nad swoim kontem o czym pisałam powyżej.

Ostatni wpis był na temat; jak zwiększyć sprzedaż dzięki wykorzystaniu narzędzia insights  http://przedsiebiorczapani.pl/2017/09/czym-jest-facebook-insights/

jak wykorzystać narzędzie insights facebook

 

Istoną częścią menagera jest dodawanie osób do zarządzania kontem oraz stron.  W tym celu należy przejść do zakładki „menager firmy” i  „ustawienia firmowe”

 

Dodawanie konta reklamowego

Po dodaniu konta reklamowego, możesz zarzadzać zniego kilkoma stronami (fanpage).

Jeśli masz kilka stron i zależy Tobie na pogrupowaniu możesz założyć dodatkowe konta reklamowe.

Dokładny opis na dany temat dobrze jest wskazany przez facebook:  https://web.facebook.com/business/help/113163272211510?_rdc=1&_rdr

 

  • Jak dodać nową osobę
  • Jak udostepnić dostep do stron
  • Jak przyznać uprawnienia osobom pracującym w firmie

Na te pytania uzyskasz pod linkiem: https://business.facebook.com/settings/setup-guide/?business_id=657681501103866

Ciekawa jestem Waszych opinii, czy zgadzacie się z moimi spostrzeżeniami? Zapraszam, zostaw komentarz chętnie odpowiem. A jeśli czegoś mogę się od Ciebie nauczyć, czekam z miłą chęcią na Twój komentarz.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1691total visits,5visits today