Zakładamy własną firmę

Posiadanie własnej firmy to marzenie wielu młodych osób, którzy wstępują na rynek pracy. Wiele miast nie oferuje zbyt szerokich możliwości wyboru rodzaju zatrudnienia. W wielu miejscach, możliwość podjęcia pracy, która będzie zarówno dobrze płatna, jak i będzie pokrywała się z zainteresowaniami i kompetencjami osoby starającej się o nią, jest po prostu niemożliwe. Rynek pracy bardzo często oferuje niezbyt ambitne, nieatrakcyjne i słabe pod kątem ekonomicznym stanowiska. Własna firma w takich warunkach jawi się jako symbol dobrobytu. Jeżeli interesuje cię własny biznes pomysł musi być odpowiednio ukierunkowany. Warto pamiętać, że na rynku, niemal w każdej branży panuje olbrzymia konkurencja. Żeby odnieść sukces należy wybić ponad tłumem i zaoferować zupełnie nową jakość, która zachwyci nie tylko wysokim poziomem świadczenia usług, ale także powiewem świeżości i innowacyjnością. Planując biznes pomysł swój na jego rozwój powinniśmy bardzo dokładnie przeanalizować. Jest to etap wielopłaszczyznowy, którego nie powinno się przenikać. Zanim zdecydujemy się na rejestrację firmy, dobrze zbadajmy rynek. Chodzi tu przede wszystkim o analizę konkurencji, sposobu w jaki świadczy ona swoje usługi, cennika i metod dotarcia do klienta. Watro poszukać słabych punktów w takich już istniejących firmach, które działają w branży, jaką zamierzamy się zająć. Wyeliminowanie bowiem słabych ogniw w swoim pomyśle i konstrukcji firmy, może przełożyć się przeciągnięcie dużej ilości klientów, którzy do tej pory korzystali z usług/produktów konkurencji. Pamiętajmy, że sukces odnosi się jedynie wtedy, kiedy zdobędzie się uznanie osób obecnych na rynku, a zatem przede wszystkim klientów/odbiorców. To oni zapewniają naszej firmie zyski. Analiza sposobu działania konkurencyjnej firmy może mieć zarówno efekt pozytywny, jak i negatywny. W przypadku tego pierwszego, chodzi o wdrożenie do swojej strategii sprawdzonych rozwiązań, które doceniane są wśród klienteli. Dostrzeżenie jednak minusów, to znak, że nasza firma nie może bazować na takich pomysłach. Walka z konkurencją to bowiem przede wszystkim przedstawienie o wiele lepszej i wygodniejszej dla klienta rozwiązań. Żeby zdobyć wiedzę dotyczącą aspektów w danej branży, które nie są pożądane przez klientów, warto poczytać opinie dotyczące funkcjonowania poszczególnych firm. Powtarzające się wpisy negatywne dotyczące jakiegoś zjawiska, stanowią wiarygodną informacje o słabych stronach przybranej przez konkurencję strategii. To te aspekty w pierwszej kolejności powinniśmy zmienić, kreując wizję swojej firmy. Nie oznacza to, że będzie to łatwe zadanie, ale gra jest zdecydowanie warta świeczki. Czasem, warto nawet odwlec wystartowanie ze swoim przedsiębiorstwem, na rzecz dopracowania swojej oferty. Tak samo sytuacja wygląda w przypadku cennika. Wielu młodych przedsiębiorców popełnia jeden z dwóch możliwych błędów. W pierwszej grupie osób otwierających swoją działalność, znajdują się ludzie, którzy chcą jak najszybciej zacząć zarabiać olbrzymie pieniądze, w związku z tym znacznie zawyżają swój cennik. To prosta droga do zbankrutowania. Możliwość bazowania na wysokich cenach otwiera się dopiero, kiedy dana marka zaistnieje na ryku jako podmiot rzetelny, profesjonalny, który idealnie wywiązuje się z wykonywania swoich zadań. Mało kto zdecyduje się przepłacać za usługę/produkt firmie nieznanej, której jakość jest po prostu jeszcze nieznana. Nie znaczy to jednak, że należy ustawić niskie ceny. To również pułapka. Zbyt niskie ceny budzą z kolei poczucie braku profesjonalizmu i wiary w swoje siły. Planując zatem biznes pomysł na samo wykonywanie usług nie wystarczy. Firma musi być przemyślana pod każdym kątem. Równie istotne jest podejście do marketingu. Bez dobrej reklamy, nie da się osiągnąć sukcesu. Prowadząc biznes pomysł na promocję trzeba również opracować. Musi on być zachwycający, intrygujący i innowacyjny. Powielanie schematów konkurencji w tym zakresie, nie przyniesie oczekiwanego skutku. Warto zatem ten aspekt zlecić profesjonalnej firmie, która zajmuje się prowadzeniem rozbudowanych kampanii reklamowych i promocyjnych. Na koniec, warto pomyśleć o zaistnieniu w internecie. Pamiętajmy, że strona internetowa to dzisiaj główna forma komunikacji z klientem. Żeby jednak mogła spełniać swoje zadanie, witryna musi być w sieci widoczna. W tym celu warto stosować profesjonalne pozycjonowanie stron. Dzięki temu, witryna nie zniknie pod natłokiem stron konkurencyjnych i będzie stanowiła dobrą materię dotarcia do świadomości klienta. Jak widać zatem, własny biznes pomysł dobrze zaplanowany stawia na pierwszym miejscu. Zanim przystąpimy do rejestrowania firmy, powinniśmy dobrze naszkicować swoją strategię na różnych polach działania. Dotyczy to zarówno samej pracy, przygotowania cennika, jak i reklam, sposobów docierania do klienta i skutecznych technik sprzedażowych. Nie rzadko, będziemy zmuszeni do wynajęcia profesjonalistów, którzy pomogą nam z niektórymi aspektami związanymi z prowadzeniem własnej firmy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here