Jak pozycjonować sklep internetowy

W Polsce jest około 45 tysięcy sklepów internetowych, a ich liczba z roku na rok wzrasta. Szczególną pozycję sklepów online można było zauważyć w okresie pandemii oraz lockdownów, kiedy większość świata przeniosła się do strefy wirtualnej. E-handel stoi jednak  obecnie przed problemem konkurencyjności. Jak w takim razie wspierać promocję własnej strony? 

Prowadząc sklep internetowy, z pewnością zależy Ci na jego widoczności, w końcu od tego zależą Twoje zyski. Pozycjonowanie sklepów to długotrwały proces, którego nadrzędnym celem jest poprawienie pozycji rankingowej strony w organicznych wynikach wyszukiwania. Jednak, aby móc zyskać miejsce w pierwszej dziesiątce wyszukiwań, należy wdrożyć szereg działań optymalizacyjnych on-site oraz off-site. Jak pozycjonować? Tego dowiesz się z tego artykułu. 

SXO, czyli SEO łączące wartości UX

Współczesny klient jest znacznie bardziej wymagający. Zależy mu na spersonalizowanym podejściu oraz dobrych doświadczeń zakupowych. Z tego powodu do świata pozycjonowania został wprowadzony termin SXO, czyli połączenie praktyk optymalizacji oraz doświadczeń użytkowników jako dwóch fundamentalnych wartości marketingowych. Celem jest przekonanie klienta do konwersji, co przełoży się na wzrost zysków. 

Wskazówki – o czym pamiętać, pozycjonując witrynę e-Commerce

Nie ma jednego idealnego sposobu na pozycjonowanie sklepu w Google. Każda branża działa inaczej, a odpowiednie działanie zależy przede wszystkim od określenia grupy docelowej. Zanim zaczniesz, odpowiedz sobie na pytanie: „Kto będzie moim idealnym klientem?”. Z tą odpowiedzią możesz przystąpić do kolejnych kroków. Oto „lista do zrobienia” na dobry początek:

Krok 1: Przede wszystkim wybierz platformę, na której zbudujesz fundamenty swojego sklepu, np.: Shopify, Wix, WooCommerce, Magento, Shoper, Shoplo, PrestaShop. 

Krok 2: Zadbaj o certyfikat bezpieczeństwa SSL oraz protokół https, aby chronić dane swoich klientów.

Krok 3: Stwórz intuicyjny układ strony, wykorzystaj możliwości menu okruszkowego oraz filtrowanie

Krok 4: Nie zapomnij o optymalizacji kart produktów.

Krok 5: Stwórz bank słów kluczowych, na których oprze się Twoja strategia pozycjonowania.

Krok 6: Twórz oryginalne, autorskie treści.

Krok 7: Zintegruj swoje działania z mediami społecznościowymi, takimi jak Facebook, Instagram, Twitter czy TikTok.

Krok 8: Prowadź blog firmowy, który będzie dodatkową platformą komunikacji z klientami.

Krok 9: Zadbaj o prędkość ładowania się strony z Core Web Vitals.

Krok 10: Dostosuj stronę do urządzeń mobilnych i ekranów o mniejszej rozdzielczości.

Wnioski

Ten szybki przewodnik pozwoli Ci na zaplanowanie kolejnych kroków optymalizacyjnych, które będą przekładać się na pozycjonowanie sklepów internetowych. Musisz najpierw zadbać o techniczne aspekty funkcjonowania witryny, aby móc wdrożyć strategię marketingowo-promocyjną. Pamiętaj, że to właśnie te elementy są czynnikami rankingowymi w oczach Google.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here