Ostatnimi czasy bardzo popularne jest prowadzenie własnej firmy w zaciszu domowym. Czy jest to korzystne rozwiązanie? Zdecydowanie tak. Przede wszystkim zarejestrowanie działalności we własnym domu czy też mieszkaniu, ogranicza koszty związane z wynajęciem jakiegoś lokalu czy też biura. Pojawia się tutaj zatem spora oszczędność. Niewiele osób jednak zdaje sobie sprawę z tego, że rejestrując działalność w domu trzeba określić, na jakim metrażu będzie ona wykonywana, wskazując przykładowo konkretny pokój. Dlaczego jest to wymagane? Ponieważ odliczając od podatku koszty związane z prowadzeniem firmy, należy wszystko przeliczać przez konkretny metraż, by uzyskać kwotę, która jest przeznacza na potrzeby prowadzenia działalności. A zatem prowadzenie firmy w zaciszu domowym to plusy związane z oszczędnością, ale także i nieco papierologii, przez którą na początku należy przebrnąć.
Rejestrując swoją działalność i spełniając wszelkie wymogi prawne, można otworzyć firmę we własnym domu. Jak jednak stworzyć swoją własną markę, podczas gdy rynek cały czas zalewają nowe firmy, a nisze są coraz rzadsze? Warto pamiętać o tym, że markę tworzy nie jej unikalność, ale jakość sama w sobie. Oferując usługi na najwyższym poziomie bądź też produkty, wyceniając je sprawiedliwie i mając dobre podejście do klienta można o wiele szybciej pozyskać potencjalnych chętnych na korzystanie z usług firmy, niż zaniżając na samym początku ceny dla przyciągnięcia uwagi. Przykłady zastosowań tego typu modelu można obserwować na stronach typu http://www.mmarketing.com.pl/ albo http://www.seomariusz.pl/.
Marka jednak prócz tych wyżej wymienionych rzeczy musi mieć także coś innego, niezbędnego. Mowa tutaj oczywiście o dobrej jakości reklamie. Jakie reklamy są zdecydowanie najskuteczniejsze? Te internetowe, posty sponsorowane w mediach społecznościowych, prowadzenie własnej strony, bloga itp. Liczy się bowiem dotarcie do klienta, a początkowo zdecydowanie nie jest to łatwe. Reklamy takie jak ulotki czy też ogłoszenia w gazetach, dziś się już nie sprawdzają tak dobrze. Obecnie siłą do stworzenia własnej marki w domu zdecydowanie jest internet, a dla podtrzymania zainteresowania klientów – tradycyjne wizytówki.